Ang ``islandshästar kan inte hoppa´´



Endel människor säger att islandshästar inte kan hoppa och inte kan lära sig det.
Det kan dom visste, Visst en islandshäst som är 20 bast kanske inte kan  det eller kan lära sig det.
Men nu pratar jag om en som man ska utbilda.
klart man kan lära dom det islandshästar är presic som vanliga hästar bara att dom har 2 andra gångarter vikket gör dom mycket speciella.
Jag är uppuxen med Islandshäst, Min storasyster har tävlat islandshästar i hoppning och vunnit i det.
Och vi har nu en islandshingst.
Alla hästar kan lära sig att hoppa, alla kanske inte kan hoppa 1 meter banna men dom kan endå lära sig och få en slags av hopptecknik.

Amanda hoppar för första gången med en islandshäst i tisdags. haha söta.
/ida

Kommentarer
Postat av: Kimmie.

Det är samma sak som att folk inte tror 'arbetshästar' kan hoppa. Jag har en tinker vilket jag hoppat 1 meter med och han har löshoppats 1.20 utan problem så det där är bara en myt. Har en kompis som har en nordsvensk som ääälskar att hoppa, hon tar 1.40 i löshoppningen. Så, alla hästar kan hoppa. :)

2010-11-03 @ 12:51:30
URL: http://justkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0